Publikováno 10. 11. 2017

Call of Duty WWII – RECENZE

Zdroj: YouTube.com

Netrpělivé vyhlížení návratu značky ke svým kořenům je tady. Snad každý fanoušek série loni hlasitě nadával na Infinite Warfare a zasazení do scifi prostředí vesmíru a dožadoval se nového zpracování druhé světové války. Minulý pátek nastal “den D“ a na hráčích je teď přežít vylodění v Normandii…

Call of Duty se po prvním týdnu prodává dvakrát lépe než předchůdce, zasazení do scifi vesmíru hráče loni příliš nenadchlo i přesto, že se jednalo příběhově o velmi kvalitní záležitost. Druhá světová zkrátka táhla mnohem víc a letos se proto nemohlo stát nic jiného, než že na pulty obchodů dorazí to, co si fanoušci série velmi hlasitě vykřičeli.

10 fotek

V prvním odstavci jsem naznačil, že je na hráčích, aby přežili vylodění v Normandii, přesně tam totiž hra začíná a bezpochyby jste už viděli nějaký ten trailer, který jeden z neiikoničtějších momentů druhé světové zobrazuje. S nostalgií v oku vzpomínám na dávnou pecku Medal of Honor, která také začínala vyloděním v Normandii a vyšla v době, kdy byl ještě “hype” z filmu Zachraňte vojína Ryana v plném proudu. Zatímco v Medal of Honor byl tento válečný moment vyobrazen, na dnešní dobu, ještě poměrně primitivně, v Call of Duty WWII se připravte na pořádná jatka. Bezpochyby to tak nějak vypadalo i ve skutečnosti a stačí mi jen na to pomyslet a mrazí mě v zádech..

Jakmile se trochu rozkoukáte, jdete už pak jen z mise do mise a objevujete nejen krutost té doby, ale sžíváte se i se svojí jednotkou, s parťáky, kteří vám budou většinu hry stát po vašem boku a pomáhat na bitevním poli. Každý z vás má nějaké schopnosti a úkoly, zatímco vaše postava je takový univerzál a stroj na ničení, další má na starost lékárničky, třetí náboje, čtvrtý označování nepřátel… Spolu pak procházíte ikonickými místy druhé světové války, dostanete se od Normandie až po bitvu osvobozování Paříže a vyzkoušíte si neméně typické momenty této nedávné historie. Od likvidace nepřátel v ruinách francouzského venkova, přes ostřelování nácků z věže až po tankové a letecké bitvy.

Všechny tyhle momenty jsou akcí přímo nasáklé a kampaň vás nechá vychladnout snad jen ve chvílích, kdy jedna mise skončí a čeká se na vaše potvrzení, aby mohla začít druhá. Na dohrání vám bude stačit nějaký šest až osm hodin podle zvolené obtížnosti a vašich zkušeností.

Nedílnou součástí Call of Duty je snad už od pravěku multiplayer. Hra více hráčů pochopitelně v kulisách druhé světové nemohla chybět, a proto je připraveno mnoho map a mnoho herních způsobů, od klasického Capture the Flag až po nový režim War, během kterého bráníte své území, po uplynutí času a výhře nebo prohře se strany obrátí a vy zase útočíte na protistranu s cílem zabrat zlikvidovat protivníky. Novinkou je pak také tzv. Headquarters, neboli velitelství, taková sociální propojka s ostatními hráči mimo bitevní pole. Právě tady můžete svou postavu vylepšovat, upravovat, oblékat do fancy uniforem a předvádět se před ostatními.

Graficky a zvukově je nové Call of Duty na vysoké úrovni. Nemůžu říct, že patří mezi špičku, protože loňské Infinite Warfare a třeba i předchozí Advanced Warfare mi přišlo graficky lepší, druhá světová je záměrně zbarvena prakticky v celé hře do šediva a to podle mě hru trochu shazuje, víc barev by prospělo. Zvukově je to lahoda a všechny ty střelby, výbuchy a křik nepřátel i vašich parťáků mi často rezonuje po domě, jako kdyby byla válka před mou televizí skutečná. Raději si beru sluchátka, protože sousedi by mě asi po chvíli přišli vystěhovat.

Třešničkou na dortu jsou v sérii Call of Duty zombíci. Ti nesmějí chybět v žádném zasazení, a proto jsou přítomni i tentokrát. Mají svůj vlastní příběh a jejich letošní zpracování je opravdu děsivé. Tedy, nemyám namysli, že by šlo o špatnou kvalitu, ale zkrátka vypadají tak děsivě a úchvatně zároveň, že by si letošní zombie mód zasloužil snad i vlastní spin off. Likvidovat zmutované nácky je po dni plném stresu v práci opravdu uklidňující, a kdyby vás nebavila kampaň, což si myslím, že se nestane, ale pokud ano, je tu zombie mód a tam se můžete vyřádit do sytosti.

Letošní Call of Duty je opravdu povedené, ačkoli nejde o špičku této série. Návrat ke druhé světové je prospívající, ale podle mého to chtělo ještě trochu péče, příbvěh není na Oskara a hra je obrazově příliš šedivá, ale jinak jde o nadmíru uchvacující zážitek se skvělým pocitem ze střelby a momentem, kdy si můžete připadat jako hlavní hrdina filmu Zachraňte vojína Ryana, tak prohánět protivníky v online režimu a být špičkovým vojákem na ikonických bitevních polích.

kom FANDA