Publikováno 8. 4. 2018

4 chyby, které lidé dělají při cvičení kvůli lenosti!

Lenost při cvičení
Zdroj: Thinkstockphotos

Víte, kde neexistují žádné zkratky a odbočky od poctivé dřiny? V posilovně!

Lenost je přirozená lidská vlastnost, která občas zastihne opravdu každého. Při cvičení se ale vážně nevyplácí. Abyste dosáhli své vysněné postavy, zapomeňte na zkracování sestav a flákání cviků, ubližujete tím jen sami sobě.

 

Zde jsou nejčastější chyby, kterých i kvůli lenosti lidé při cvičení dopouštějí.

 

1. Odflánkuté kliky


Pokud neprovádíte svoje kliky až k zemi, podvádíte. Při klicích lidé často hýbají jen pánví, nicméně skutečně férový a rovný klik by měl vypadat takto: ruce by měly být mimo ramena a tělo musí být naprosto rovné. Pak jen stačí stáhnout ramena a stlačit se dolů.

Na to, jak má vypadat dobře provedený klik, se koukněte ve videu.


 

2. Poloviční "žabáci"

I při takzvaných žabácích (skoky s výskokem) lidé často chybují. Často totiž neklesají až dolů do dřepu. Pokud výskoky odfláknou, dostatečně se jim neaktivují všechny svaly na nohou a tím pádem, ztrácí cvik svůj účinek. 

 

3. Jdete na to příliš rychle, nebo příliš pomalu


Jisté pohyby při cvičení je ideální provádět trochu pomaeji a jiné zase naopak rychleji. Například při výpadech nohama dozadu řada lidí příliš spěchá a jakoby běhá na místě. A to jeprávě velká chyba! Při výpadech je třeba dávat si pozor na několik věcí:

 

Záda musí být rovná (resp. přirozeně prohnutá), břišní svalstvo musí být zpevněné.
Ve spodní pozici je v kolenou úhel 90 °
Koleno přední nohy by nemělo přesahovat špičku
V základní pozici nepropínáme nohy v kolenou.

 

ČTĚTE TAKÉ: Chcete se v posilovně vyhnout trapasu? Pak nikdy nedělejte tyto věci!

 

Nezapomeňte, že nejde o to, projít nějakou sestavu co nejdříve, ale aktivovat správným stylem všechny svaly na daném místě!

 

 

4. Cvičíte málo!


Mysleli jste, že půlhodina cvičení denně stačí? Chyba! Pokud chcete opravdu výrazněji zhubnout, na poučku o 30 minutách cvičení zapomeňte. Při výzkumu, který byl v roce 2010 zveřejněn v Archives of Internal Medicine, sledovali vědci dvě stovky obézních osob, které se snažily zhubnout. Zjistilo se, že nejlepších výsledků dosahovali ti respondenti, kteří cvičili přibližně hodinu minimálně pět dní v týdnu. V případě menší frekvence či kratšího trvání cvičení byly výsledky hubnutí neuspokojivé.

 

Nova action/Menshealth.com

Diskuze