Aktualizováno 23.10. 2017 22:34

4 nejhorší věci, které můžete udělat po běhu

Běh
Zdroj: Thinkstockphotos

Běh se pro vás stal už rutinou, kterou s přehledem zvládáte? Neodradily vás ani chladnější podzimní teploty? Výborně! Dejte si ovšem pozor na některé věci, jenž děláte po běhu a mohou váš výkon zbytečně sabotovat.

1. Hladovění

 

Ačkoliv možná nebudete mít po běhu příliš hlad, nedejte na svůj žaludek a pořádně se najezte a napijte, nejlépe 20- 30 minut po běhu. Ujistěte se, že vaše občerstvení obsahuje bílkoviny, trochu tuku a sacharidy pro doplnění energetických potřeb. Ryba, libové maso, vajíčka, jogurt či ovoce jsou ideální volbou.

 

Na alkoholické nápoje po běhu zapomeňte. Alkohol totiž dehydruje a prodlužuje dobu potřebnou k regeneraci.

 

2. Válení na gauči

 

Přijdete po náročném běhu domů a vaše nohy automaticky směřují k gauči? Chyba! Netvrdíme, že musíte začít ihned své tělo znovu zatěžovat náročným cvičením, ale mírná námaha je opravu lepší než válení. Urychlí totiž odbourávání kyseliny mléčné a tím celkovou regeneraci.

 

Po zbytek dne si proto naplánujte lehké aktivy. Vyražte na procházku, jděte si zaplavat nebo si zajezděte na rotopedu. Také můžete vyrazit do sauny či na pořádnou masáž.

 

Válení na gauči
Zdroj: Thinkstockphotos

 

3. Zůstanete v šatech, v kterých jste běhali

 

Veškeré zpocené oblečení byste si ihned po běhu měli sundat. Pot a vlhko totiž bakterie doslova milují. Suché věci na převlečení mějte proto vždy po ruce. Tímto podržíte své svaly v teple a zajistíte skvělou cirkulaci, která je pro regeneraci nezbytná.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Nemáte čas na fitko? Poradíme, jak efektivně cvičit doma

5 typů lidí, které potřebujete, abyste opravdu zhubli

 

4. Těžké domácí práce

 

Přijít domů a vrhnout se na těžké domácí práce není rozhodně dobrý nápad. Vaše svaly jsou po běhu unavené a namáhavá práce bude pro váš organismus velká zátěž. Opravu střechy či úklid zahrady proto raději nechte na později.

 

Nova action

Diskuze