Publikováno 25. 5. 2017

"Jste to, co jíte": 40 NEJ potravin pro zdravé tělo

Muž
Zdroj: Thinkstockphotos

Na sloganu "Jste to, co jíte" je spousta pravdy. Pokud chceme být zdraví a fit, tak bychom měli jíst zdravé potraviny. Že je zdravá strava nudná a málo pestrá? Kdepak! Je spoustu potravin, které můžeme zařadit do tzv. superfoods, což jsou potraviny, které jsou něčím výjimečné a třeba právě přínosem pro naše zdraví. Které to jsou?

Mladý ječmen
Obsahuje velký obsah chlorofylu, který je často nazývaný " zelená krev", pomáhá okysličovat krev a tkáně. Šťáva ze zeleného ječmene má lehce zásadité ph, které pomáhá navodit i v těle, a v takovémto prostředí se nedaří kvasinkám, plísním a ani rakovinovým buňkám.

 

Nepražené kakaové boby
Obsahují vysoký obsah hořčíku, vitaminu C a jiných antioxidantů.

 

Med
Obsahuje vitamíny, minerály, aminokyseliny, enzymy, působí protizánětlivě.

 

Goji
Silný antioxidant, snižuje krevní tlak, pomáhá při cukrovce, ulevuje při bolestech hlavy a pomáhá při bolestech kloubů.

 

Chia semínka
Prevence Alzheimerovy choroby a lupénky. Podporují metabolismus a napomáhají hubnutí. Obsahují vysoký obsah rostlinného vápníku a 20 % bílkovin. Hydratují pokožku zevnitř. V těhotenství podporují vývoj plodu.

 

Růžičková kapusta
Vysoký obsah vitamínu C.

 

Mandle
Obsahují flavonoidy, které pomáhají před rozvojem nemocí srdce a cév. Obsahují vysoký obsah vlákniny, zdravých tuků, bílkovin, ale také vápníku, draslíku a hořčíku. V mandlích obsažené fytosteroly bojují s vysokou hladinou cholesterolu a snižují ji o 10%. Zvyšují pocit nasycení, a tím pomáhají snižovat nadváhu.

 

Avokádo
Je nejbohatší druh ovoce na obsah vitamínů E, vitamínu B6 a železa.Obsahuje velké množství tuků, které ale paradoxně napomáhají snižovat hladinu tuků v krvi. Také je bohaté na obsah vlákniny.

 

Avokádo - 1
Zdroj: Twitter

 

Červené fazole
Jsou bohaté na bílkoviny a vlákninu, snižují hladina cholesterolu a stabilizují hladinu krevního cukru.

 

Meruňky
Obsahují velké množství beta-karotenu, významného antioxidantu. Hořká jádra z meruněk bojuje proti rakovinovým buňkám.

 

Brokolice
Obsahuje vysoký obsah draslíku, hořčíku a vitaminu C. Také obsahuje látku, která pomáhá snižovat nebezpečí volných radikálů, působí proti tvorbě rakovinových buněk a chrání buňky srdečního svalu.

 

Mrkev
Obsahuje velké množství beta-karotenu.

 

Vajíčka
Obsahují kvalitní bílkoviny, které jsou pro tělo hodnotnější, než bílkoviny z masa a mléka.
Žloutek obsahuje tuky, převážně nenasycené, a pomáhá odbourávat cholesterol z cévních stěn.

 

Česnek
Je antibakteriální a antivirový. Podporuje růst vlasů a nehtů. Působí proti kožním infekcím. Působí proti cukrovce.

 

Česnek
Zdroj: Profimedia

 

Borůvky
Stejně jako brusinky mají blahodárné účinky na močové cesty.

 

Kokosový olej
Bývá označován za přírodní prostředek proti cukrovce. Pomáhá odbourávat vnitřní břišní tuk. Podporuje tvorbu hormonu štítné žlázy, a tím zrychluje metabolismus.

 

Černa rýže
Má silné antioxidační účinky, snižuje množství cholesterolu přijímaného ve stravě a působí protizánětlivě. Snižuje uvolňování histaminu, čímž snižuje alergické reakce. Samozřejmě také obsahuje dost vlákniny a má nízký glykemický index.

 

Zelený čaj
Snižuje riziko rakoviny, snižuje cholesterol přijatý z potravy a pomáhá ho odvádět z těla. Zrychluje metabolismus a pomáhá uvolňovat tuk z tukových buněk. Zvyšuje až pětkrát koncentraci antibakteriálních bílkovin v krvi, zvyšuje imunitu.

 

Aloe vera
Je to přírodní čistič těla, ideální doplněk při nemoci a rekonvalescenci. Je silně protizánětlivá a baktericidní. Výborně hydratuje celé tělo. Obsahuje širokou škálu vitamínů, minerálů a enzymů. Zvyšuje normální buněčné množení a zlepšuje skvěle hojení.

 

Aloe vera - 1
Zdroj: Thinkstockphotos

 

Konopné semínko
Působí pozitivně na pokožku celého těla, fungování mozku, metabolismus a reprodukční systém.Má silný baktericidní účinek a obsahuje širokou škálu vitamínů, minerálů a aminokyselin.

 

Rajčata
Mají vysoký obsah karotenu, silného antioxidantu, i jiných vitamínů a minerálů. Má pozitivní účinky na zdraví prostaty, podporuje krvetvorbu a udržuje zdravé cévy. Je to jeden z nejzdravějších druhů zeleniny vůbec.

 

Jablka
Obsahuje vitamíny, minerály, enzymy a vysoké množství pektinu, což je rozpustná vláknina, která brání rozvoji škodlivých mikroorganismů.

 

Sladké brambory
Pomáhají jako prevence rakoviny, degenerativnich očních chorob a srdeční onemocnění.
Snižují hladinu cholesterolu, pomáhají při depresích a léčbě AIDS. Jsou superpotravinou pro sportovce díky vysokému obsahu vitamínů a minerálů.

 

Špenát
Obsahuje vysoké množství Železa, vyživuje buňky, tkáně, svaly, nervy a má pozitivní účinek na zažívání.

 

Losos
Lehce stravitelný, prevence kardiovaskulárních onemocnění.
V jídelníčku u nastávajících maminek podporuje zdravý vývoj plodu.

 

Losos
Zdroj: Thinkstockphotos

 

Hlíva ústričná
Posiluje imunitu, působí proti infekcím a zánětům, podporuje zažívání a dobré fungování cévního systému. Také pomáhá při alergiích, snižuje cholesterol a podporuje regeneraci organismu.

 

Sojové mléko
Výrazně pomáhá ženám při obtížích během klimakteria. Harmonizuje hladinu pohlavních hormonů u mužů i žen.
Obsahuje lecitin. Má pozitivní vliv na pokožku. Obsahuje velké množství vápníku.

 

Řecký jogurt
Oproti klasickému bílému jogurtu obsahuje méně laktózy( nebo neobsahuje vůbec), je v něm více bílkovin a méně sodíku.

 

Acai berry
Obsahují velké množství antioxidantů, podporují spalování tuku, zpomalujeí stárnutí, bobule acai pomáhají předcházet rakovině a posilují srdce.

 

Krůtí maso
Obsahuje mizivé procento tuku, zato je v něm velké množství vitaminu B 12, zinku a aminokyseliny tryptophan, která je bojovníkem proti depresi. Je velmi dobře stravitelné, i pro osoby se žaludečními potížemi a malé děti.

 

Olivy
Obsahují vitamíny A,D,E,K a flavonoidy, podporují imunitu a působí proti stárnutí.

 

Maliny
Stejně jako ostatní bobulovité ovoce jsou bohaté na antioxidanty i minerály, např. zinek, který obsahují jejich semínka.

 

Sardinky
Podporují zdraví pokožky a kostí, zlepšují paměť.

 

Červená řepa
Obsahuje širokou škálu vitamínů, minerálů a jiných prvků, např. Lithium, které je známé pozitivním účinkem na psychiku.
Pomáhá chránit proti rakovině a snižuje hladinu cholesterolu. Obsahuje nemalé množství pektinu.

 

Červená řepa
Zdroj: Thinkstockphotos

 

Zázvor
Působí protizánětlivě, zvyšuje imunitu, stimuluje krevní oběh a snižuje cholesterol. Zmírňuje nevolnost a celkově pomáhá při zažívacích obtížích. Stimuluje metabolismus a hubnutí. Působí jako afrodiziakum.

 

Artyčoky
Pomáhají při poruchách trávení, při problémech se žlučníkem a ledvinami. Jsou přírodní diuretikum. Pomáhají při artritidě a revmatismu, podporují detoxikaci organismu.

 

Chřest
Má močopudné účinky, podporuje srdeční činnost, působí blahodárně při revmatismu a bolesti zubů a má afrodiziakální účinky.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Chcete být v kondici? Začněte běhat

Fitness: Tréninkové metody a principy nejen pro začátečníky

8 CHYBNÝCH úvah o posilování

 

Zelí
Obsahuje velké množství minerálů a vitamínů. Má pozitivní účinky při jaterních obtížích, působí preventivně u některých onemocnění jater. Platí pouze v syrovém stavu, někteří odborníci dokonce tvrdí, že vařené zelí je jed pro játra.
Působí proti překyselení organismu, pomáhá při bolestech žaludku a pálení žáhy, podporuje činnost střev a celkově očišťuje organismus.

 

Quinoa
Patří do pseudo-obilovin, neobsahuje lepek a díky vysokému obsahu bílkovin a širokému spektru aminokyselin je ideální pro vegetariány a vegany.

 

Fíky
Obsahují vysoké množství draslíku, vápníku a vlákniny. Také jsou bohaté na antioxidanty a jsou přírodním laxativem, takže jsou vhodné pro osoby trpící zácpou. Dodávají tělu energii díky vysokému obsahu sacharidů a vody. Pozor, nejsou vhodné pro osoby trpící onemocněním ledvin nebo žlučníku.

 

Článek je převzatý z blogu Buď-fit-s-Terkou.blog.cz

blog.cz

Diskuze