Aktualizováno 7.10. 2017 13:56

Chladné dny jsou tu! 6 způsobů, jak posílit imunitu

kašel - 2
Zdroj: Thinkstockphotos

Na stal nám podzim a s ním i chladnější dny, kdy jsme náchylnější k nemocem. Jakmile něco „chytíme“, je těžké dostat se zpět do formy. S posílenou a dobře vyladěnou obranyschopností váš však chřipka a nachlazení budou obcházet obloukem.

Dobře fungující imunitní systém je základem pevného zdraví. Vyplatí se proto posílit ho tak, aby chřipka, banální nachlazení či dlouhotrvající rýma neměly šanci a vy jste si mohli užít podzim v plné kondici. Jak se účinně bránit problémům s dýchacími cestami a jiným sezónním nemocem typickým pro studenější část roku?

 

Vitaminová vzpruha

 

Za nevlídného, sychravého počasí je klíčový dostatečný přísun vitaminů. Pro správnou funkci imunity je nejdůležitější dostatečné množství vitaminu C. Podporuje odolnost organismu proti infekcím a slouží jako výborná prevence. Zvýšený přísun v období nalomené imunity významně zkracuje dobu léčby a zmírňuje příznaky onemocnění. Tělu ho dodáte konzumací zeleniny, hlavně zelí, brokolice a květáku, k dostání je i v podobě šumivých tabletek. Kromě „céčka“ zlepšuje obranyschopnost i vitamin A, jenž navíc pomáhá při tvorbě zrakového pigmentu. Nepodceňte ani dostatečné dávky vitaminů z rodiny B. Přispívají ke správnému fungování metabolismu. Přirozeně se vyskytuje v luštěninách, ořechách, rybách či kvasnicích. Obecně vzato, pestrobarevná zelenina a ovoce udržují imunitní systém silný a odolný. Pamatujte, že důležité živiny přijímané přirozeně z potravy prokáží lepší službu než průmyslově vyráběné potravinové doplňky.

 

Léčivá síla přírody

 

Pro vylepšení odolnosti organismu povolejte na pomoc přírodu a její moc. Bylinky a jiné blahodárné rostliny mají léčivou moc a významně prospívají našemu tělu. Pokud je však spojíte s poznatky moderních technologií, je jejich síla ještě větší.

 

imunita
Zdroj: Thinkstockphotos

 

Pravidelná strava

 

Velmi důležité je i správné a pravidelné stravování. Zapomeňte na to, že den začnete bez snídaně a večer pak vybrakujete celou ledničku. Pokud chcete něco udělat nejen pro svůj imunitní systém, ale i linii, začněte jíst pravidelně a zdravě. Nezapomínejte na svačiny a ani na lehkou druhou večeři. Hladovět na noc, je to nejhorší, co lze tělu v oblasti stravování provést.

 

Nezapomínejte ani na pitný režim. Optimální množství vypitých tekutin za den se pohybuje u dospělého člověka mezi 2 - 3 litry.

 

ČTĚTE TAKÉ

40 NEJ potravin pro zdravé tělo

Fitness: Tréninkové metody a principy nejen pro začátečníky

 

Teplota v místnostech

 

Ani příliš vytopené místnosti nejsou příliš zdravé pro vaší imunitu. Pokud navíc přejdete z příliš vytopeného domu na čerství vzduch, kde je teplota mnohem nižší, hrozí vám nachlazení. Snažte se proto, aby pokojová teplota nepřesahovala 22° C.

 

Vstávat a cvičit

 

Opomenout nesmíme při utužování zdraví ani důležitost pravidelného pohybu. Udržování se ve fyzické kondici je předpokladem pro silný a správně fungující imunitní systém. Nemusíte hned začít pěstovat nějaký sport na profesionální úrovni. Stačí do svého běžného denního harmonogramu zapojit více pěší chůze, zapomenout na výtahy a v týdnu si dopřát alespoň dvě tři procházky.

 

Síla pozitivního myšlení

 

Možná tomu nebudete chtít věřit, ale pozitivní naladění mysli skutečně může nakonec rozhodnout o tom, zda zůstanete zdraví, nebo vás banální rýma skolí na lůžko. Potvrzují to i vědecké studie! Lidé, kteří se cítí méně šťastní, jsou více nemocní oproti těm, kteří se vnímají šťastnější. U spokojených a vyrovnaných osobností je menší pravděpodobnost, že dojde k propuknutí nachlazení v důsledku chladného počasí.

 

Nova action

Diskuze