Publikováno 11. 4. 2018

BLOG: Největší LŽI ve světě fitness!

Posilovna
Zdroj: Thinkstockphotos

Čemu nejhoršímu ve světě fitness lidé věří?

30ti denní výzvy

Ano, slavné třicetidenní výzvy, udělejte za měsíc 1500 dřepů rozložených do 30 dní a budete mít krásně tvarovaný zadek a nohy! VÁŽNĚ TOMU JEŠTĚ NĚKDO VĚŘÍ? Je to k vzteku, ale bohužel ano... Lidi, když se na chvíli zastavíte a popřemýšlíte o tom, uvědomíte si jaká je to blbost. Stačí jen před tím, než se do něčeho vrhnete si trochu počíst o čem to cvičení je. Jedním z důležitých faktorů u cvičení je REGENERACE. Každý sval potřebuje odpočinek, tudíž není dobré ho namáhat každý den nebo víc jak 2 (max 3x) za týden! Jeden z dalších důležitých faktorů je kombinovat cviky a umět tělo šokovat. Není dobré dělat jeden cvik pořád dokola a do zblbnutí. Tělo si na cvik rychle zvykne a začne stagnovat (neříkám, že se to stane hned po měsíci, to samozřejmě ne) - avšak problém nastane tehdy, když si někdo rozloží svůj plán ve stylu: Leden - 30denní výzva zadek = dřepy, únor další výzva na břicho = sedy lehy/plank... apod. JE TO HLOUPOST! Spousta lidí, co cvičí tyto stupidní (pardon) výzvy si pak stěžuje, že se nic neděje a přestanou. Ano, samozřejmě je to velice demotivující, ale nikdo se nesmí divit, že nemá zadek jako slečně na obrázku po měsíci :)
Nebuďte líní, trochu si počtěte nebo se zeptejte odborníka na radu a cvičte pořádně a s rozumem - kombinujte cviky, naučte se jejichsprávné provedení, ale hlavně CVIČTE TAK, ABY VÁS TO BAVILO!

 

4 chyby, které lidé dělají při cvičení kvůli lenosti!

 

Cardio, cardio - jedině cardio!

Patříte mezi fanatiky, co tráví půlku svého života na páse nebo jiných "cardio strojích" ? Bylo vám řečeno, že pokud chcete zhubnout, tak jedině aerobním cvičením, protože posilováním spíše zvýšíte svůj objem? DALŠÍ FÁMA, KTERÁ UŽ NENÍ ANI K SMÍCHU, ALE K PLÁČI! Věřím, že aerobní cvičení má své pozitivní účinky nejen z hlediska estetického, ale má určitě i pozitivní účinky na naše zdraví, ale rozhodně není pravda, že zhubnete pouze cardiem. Právě naopak. Na aerobní cvičení si tělo hrozně rychle zvykne a po pár týdnech/měsících začne vaše váha a centimetry stagnovat a dál se prostě nepohnete. Naproti tomu, silový trénink má mnoho kladů. Silový trénink vám tělo vytvaruje tak, jak vlastně chcete, DÍky vahám můžete tělo šokovat a neustále ho posouvat dál a dál (měníte cviky, navyšujete váhy apod.) Běhání na páse vám kulatý zadek nevytvaruje (pokud nemáte zatraceně dobré geny), avšak dobře provedené cviky + lehčí či těžší váhy ANO!
Dalším pozitivem silového tréninku je, že vám zrychlí metabolismus a díky nabývání svalů začínáte spalovat rychleji :) A CO TEDY TO CARDIO? Cardio jistě není špatné, ČAS OD ČASU nebo pokud někoho baví. Pokud někdo chce zhubnout nebo zvýšit svou kondici, dle vlastní zkušenosti bych doporučila spíše HIIT CARDIO - zabere vám méně času, ale o to je účinnější, avšak o HIIT (pokud ho ještě neznáte) zase jindy.

 

Chcete se v posilovně vyhnout trapasu? Pak nikdy nedělejte tyto věci!

 

Tuky ne, sacharidů málo a jedině zelenina!

V dnešní době se nám vyskytl takový nešvar. Každý, kdo chce zhubnout nebo zlepšit svůj životní styl/stravovací návyky si myslí, že jíst zdravě znamená "jíst málo a furt to samé". Spousta lidí si představuje, že od rána do večera se ládujeme jen zeleninou, obšas nějaké to ovoce či maso a to je vše. Spousta z vás si představuje, že naším úhlavním nepřítelem je TUK a SACHARIDY. TO JE ALE BLBOST! O tomto tématu bych se tady mohla rozepsat na miliardu stránek a to rozhodně nechci. Jen bych vám ráda nastínila, že pokud chcete zlepšit své stravovací návyky, musíte si uvědomit, že pro naše tělo jsou důležité všechny živiny a hlavně jejich DOSTATEK! Každý z nás má za den určitý výdej a dle něj by se měl odvíjet i jeho příjem (to si můžete sami ozkoušet podle experimentování nebo se to dá snadno změřit). Je však také důležité zmínit, že není tuk jako tuk a ani cukr jako cukr. Jelikož nejsem odborník moc se o tom nechci rozepisovat, abych nenapsala něco špatně, proto bych vás znovu ráda odkázala na knihu "Co vám výživoví poradci neříkají", kde je toto všechno krásně popsáno a všichni z vás to jistě rychle pochopí a zbaví se iluzí! Nebo takéo tom moc hezky píše Zuzka Light ve své knize "Fit za 15 minut denně"

 

ÚŽASNÁ PROMĚNA: Neuvěříte, z jaké „trosky“ se vyklubal tento svalovec

 

P.S. - Sama za sebe musím říct, že od té doby, co jsem si jídlo začala víc hlídat, tak jsem právě naopak svůj jídelníček více zpestřila a ochutila! NEBOJTE SE TOHO

 

Článek je převzatý z blogu our-health.blog.cz.

Nova action

Diskuze