Aktualizováno 24.1. 2019 10:26

Cvičením proti depresi! Pomáhá pravidelný pohyb předejít psychickým onemocněním?

muž v posilovně
Zdroj: Thinkstockphotos

Mnoho lidí považuje cvičení jako „myčku hlavy“. Taková pořádná dřina v posilovně jim totiž dává prostor k tomu na chvíli vypnout od každodenních starostí, uspořádat si myšlenky a soustředit se pouze na cvičení.

To, že cvičení je dobré pro naše tělesné zdraví, je jasné. Mnoho pozitivních účinků má však i na psychiku. Nový výzkum nyní dokonce i odhalil, že pravidelné cvičení pomáhá předejít depresi.


Vědci z University of Limerick v Irsku zjistili, že duševní rovnováha a stav pokojné mysli závisí na častém tréninku. V rámci studia bylo vyšetřeno 1 877 lidí. Z jejich měření jasně vyplývá, že cvičení výrazně snižuje příznaky deprese, a to bez ohledu na zdravotní stav daného jedince a náročnost cvičení.

 

Posilovna
Zdroj: Thinkstockphotos


I mnoho terapeutů potvrzuje, že jedním z léků proti psychickým nemocem je právě pohyb. Pokud však pravidelné cvičení někdo teprve plánuje, doporučuje se začít pomalu a s malými cíli, které se posléze mohou posunout vždy o trochu dál.


Záleží na každém, jakou formu pohybu zvolí. Někomu pomáhá rychlá chůze, běhání či plavání. Jiným zase jóga či vzpírání. Každý jedinec získává emociální a psychickou sílu jinak. Jedno je však jasné - díky cvičení se z těla uvolňují endorfíny, neboli hormony štěstí. Ty v nás potlačují bolest a úzkost. 

Nova action

Diskuze