Aktualizováno 1.1. 2018 13:45

Pozor na pitný režim! I v zimě je hydratace velmi důležitá

pitný režim
Zdroj: Thinkstockphotos

Pít je potřeba často a pravidelně, nikoliv jen když pociťujeme žízeň. A pozor, není důležité hlídat si příjem tekutin jen v létě, ale i v zimě! Ačkoliv to spousta lidí možná netuší, i v chladnějším počasí hrozí dehydratace a v důsledku toho zdravotní problémy.

Zdravý a dospělý člověk by měl v průběhu dne vypít 2 až 3 litry tekutin, vždy však záleží na váze i fyzickém vytížení. Ideální je 20–40 ml tekutin na kilogram tělesné hmotnosti. Pozor! Alkohol, káva a slazené limonády se do správného pitného režimu nepočítají. Pravidelný příjem tekutin postavte na čisté vodě.

Reklama

 

Důvod, proč je třeba na řádný pitný režim dbát i ve studených měsících, je ten, že spoustu času trávíme v přetopených místnostech. V důsledku toho pak dochází k vysušování pleti a  sliznic. Častěji se nám tedy stává, že pijeme až tehdy, když mame npocit žízně. Ten je přitom až nouzovým signálem těla, které upozorňuje na příliš malou zásobu vody. 

voda-sklenicky
Zdroj: Thinkstockphotos

Se vším souvisí i stravování. Zatímco v létě konzumujeme méně jídel a pochutnáváme si více na zelenině a ovoci, v zimě jíme i kvůli Vánocům daleko více a pitný režim zanedbáváme. To se neodráží jen na fyzické kondici, ale převážně na našem zdraví.

 

Příliš studené nápoje si v zimě odpusťte. Ty tělo díky své nízké teplotě ochlazují, a to pak musí vynaložit zbytečně moc energie na to, aby je opět zahřálo. Vhodné je konzumovat nápoje, které mají teplotu lidského těla. Dopřejte si tedy šálky slabšího čaje či sklenice teplé vody ochucenou plátkem citrónu.

 

Nova action

Diskuze

Reklama