For Honor – hráli jsme uzavřenou alfu středověké řežby

Zdroj: oficiální zdroj

Není příliš mnoho her podobného žánru, které byste si momentálně mohli stáhnout a okamžitě zahrát. Napadá mě snad jen Chivalry nebo pak už jen dosud nevydané Kingdom Come.

Než se české Kingdom Come dostane na trh, bezpochyby ho předběhne rubačka For Honor od Ubisoftu. Pokud jste o této hře dosud neslyšeli, podívejte se na trailer. Měl by vám osvětlit, co nás všechny čeká.


První hráči už měli možnost osahat si alfaverzi tohoto středověkého akčního titulu, která byla uzavřená a dostala se do ní jen vybraná část hráčů. Otevřená beta bude následovat a proběhnout by měla ještě do konce letošního roku. Do té doby ale musíme vydržet.


9 fotek


Po spuštění hry mě přivítalo jednoduše stylizované menu s velmi příjemnou hudbou, která se ke stylu hry perfektně hodila. Doporučuji si tento soundtrack najít, abyste alespoň částečně nasáli atmosféru. V menu se šlo zorientovat opravdu lehce, možná i díky tomu, že šlo o alfu, tedy stále ještě hodně nedokončenou hru a byl přístupný pouze multiplayer a výcvikový mód.


Výcvikový mód byl opravdu potřeba a v plné verzi ho určitě nepřeskakujte, je opravdu hodně důležité dostat soubojový systém do ruky. Není náročné dostat ho do prstů, ale bude chvíli trvat, než si na ovládání zvyknete. K dispozici je pochopitelně jak systém blokování, tak systém různých útoků, při kterých je potřeba kombinovat tlačítka a analogy ovladače a rychle reagovat na to, jak se na vás chystá protivník zaútočit.



V alfaverzi byly k dispozici tři režimy multiplayeru (1v1, 2v2 nebo 4v4). Kampaň přítomna nebyla, což je škoda, protože na tu se těším nejvíce. Všechny režimy online hry si byly velmi podobné a rozdílem byl primárně pouze počet vaších spoluhráčů.


Šlo hrát jak proti umělé inteligenci, tak proti živým protivníkům. For Honor je prostě rubačka. Na výběr máte z trojice postav - rytíř, viking, samuraj. Pak si zvolíte systém bitvy, zda chcete hrát proti umělé inteligenci nebo online s jinými hráči a jde se do toho.


Ocitnete se na bojišti a vaším úkolem je dostat protivníka. Buď na počet kol nebo na čas, kde se pak i v případě úmrtí po chvíli tzv. respawnujete, vrátíte se do hry. Je to prosté, ale popravdě zároveň po čase unavující až nudné. Nejprve se sžíváte se soubojovým systémem, pak ho jakžtakž ovládnete a chvíli získáváte zkušenostní body (za ně pak dostáváte lepší zbroj nebo výbavu) a když se to opakuje asi po sté, tak už vás to opravdu začne krapet nudit.



Sám za sebe doufám, že v případě multiplayseru dojde u finální hry k nějakému obohacení, protože pokud zůstane stejný, pak už ho asi znovu zkoušet nebudu. Obzvláště ne proti AI, která se chová hodně předvídatelně a když po chvíli přijdete na klíč chování, složíte protivníky, aniž by vám sebrali byť jen minimální část vašeho zdraví.


Grafika i ozvučení je parádní, na konzolích svět vypadá opravdu pěkně a detailně a skutečně se těším na příběhovou kampaň, která má, podle mě, velký potenciál. Alespoň v to po shlédnutí trailerů pevně doufám a přeji si to. Věřím, že si v kůži středověkého superbojovníka odnesu epický zážitek z ohromné bitvy a budu doufat, že nakonec nebudu zklamaný. Alfa For Honor ukázala, že tahle hra má potenciál, ale do finálního díla má ještě hodně daleko.

Martin Kočárek FANDA