Herní recenze

The Technomancer – když se zkříží Šílený Max a Geralt z Rivie

The Technomancer – aneb když se zkříží Šílený Max a Geralt z Rivie - 10
Zdroj: oficiální zdroj

Lidstvo přesídlilo na Mars, dosáhlo dalšího evolučního stupně a člověk by si řekl, že už si dáme s věčnými válkami mezi různými státy pokoj. Ale ne, to by byla nuda.

Technomancer je o souboji mezi různými frakcemi a vy se do boje za rovnováhu na světě (rozuměj na Marsu) pustíte s vyvoleným Zacháriášem. A i když bych měl následujícími řádky končit, raději jimi začnu, protože tahle hra je taková kombinace Mad Maxe a Zaklínače. Představte si cyberpunkovou pustinu z Šíleného Maxe s RPG prvky Geralta z Rivie – bum a je tu Technomancer.

Hlavní hrdina Zachariáš patří mezi nadlidi, zmutované jedince, kteří dokáží ovládat elektrické výboje. S jejich pomocí pak ovládáte několik druhů zbraní a zbroje, kterými se kousek po kousku prokousáváte příběhem. Nechci vám zkazit překvapení, takže nastíním jen základ a tím je obsazování jistých částí širokolineární mapy (nejde o naprosto otevřený svět) a plnění misí, kterými máte za úkol urovnat vztahy několika znepřátelených skupin, které mezi sebou na Marsu válčí (válčily).

Příběh je poměrně jednoduchý, ale rozhodně není nudný a budete mít prostor ovlivnit jeho podobu prostřednictvím několika momentů, kdy si vyberete svou reakci a tím ovlivníte svůj postup ve hře až dospějete k jednomu z několika možných zakončení. Pochopitelně jsou součástí i vedlejší mise, jejich originalita ale není bůh ví jaká a zřejmě jich kvůli tomu vyzkoušíte jen několik.

S postupem hry se ladí soubojový systém, který vám vedle trojice možných způsobů aktivní i pasivní ochrany nabídne možnost upravovat zbraně i zbroj. Souboje jsou ve hře zřejmě to úplně nejlepší a nejzajímavější, čekejte sice silnou inspiraci Zaklínačem, ale když to funguje, tak vlastně proč ne.. Systém soubojů je natolik vyladěný, že je opravdu dobré si ho co nejlépe osvojit. Postupem času už totiž poznáte správný moment, kdy odrazit útok nepřítele a bude se vám to setsakra hodit, protože obtížnost je vcelku vysoká a ze začátku budete umírat možná i víc než by vám bylo milé.

13 fotek

Na hře je bohužel znát, že nejde o vyspělý AAA titul s monstrózním rozpočtem, A umělá inteligence není příliš bystrá. NPC postavy jsou hrozbou spíše kvůli vyššímu počtu, protože styl chování velmi rychle odkoukáte a pak už víte, jak správně reagovat téměř na první dobrou. Souboje vám možná trošinku ulehčí vaši parťáci, jejichž IQ je také spíše v pásmu debility, ale když se jejich služeb dokážete efektivně využívat, mohou být často prospěšní. Minimálně v tom přilákat nepřátele, abyste s nimi pak neměli tolik práce.

Nižší rozpočet je hodně znát také na kvalitě ozvučení a grafickém zpracování. Zatímco trailery vypadají možná i fenomenálně a opravdu si řeknete, že tohle bude Zaklínač z budoucnosti, tak už jen samotný vstup do hry vás z těchto očekávání dost rychle vyléčí. A není to až tak nižší úrovní grafického zpracování, ale Technomancerovi chybí charisma. Chybí mu ta atmosféra, která vás pohltí, a vy se cítíte součástí příběhu.

Takové ty detaily, které často ani nevnímáte, ale ony tam jsou a až když přesedláte na jinou hru, kde vás to charisma obklopí, uvědomíte si, že Technomancer je bohužel neměl (třeba jen odlehčující dialogy by hře výrazně prospěly).

Mám-li být upřímný, Technomancer není tím, čím jsem doufal, že bude. Znovu zmiňuji trailery, které mě opravdu navnadily a těšil jsem se, až se do téhle novinky pustím, ale reputaci částečně napravuje solidní příběh, který vás u obrazovek udrží minimálně na 20 hodin.

Tohle je opravdu lejce nadprůměrné RPG, neurazí, ale ani nenadchne… Poslední věta by měla být parafrází na jeden známý thriller, ale sem se podle mě dost hodí – Choice is yours.

Martin Kočárek FANDA