5 důvodů, proč je ráno skvělé vstát dřív a jít cvičit

cvičení z domova
Zdroj: Thinkstockphotos

Co si budeme namlouvat - nařídit si budík o hodinu dřív a jít si před prací zaběhat nebo zacvičit je sakra obtížné a řada z nás se k tomu prostě nemůže dokopat.

Cvičení po ránu je ale vážně přínosné a mnohdy i lepší než večer! Proč? Třeba kvůli těmto důvodům.

 

1.  Nastartujete metabolismus

Ranním cvičením nastartujete metabolismus a udržíte ho v lepším chodu po několik hodin. Tím bude spalovat více kalorií, než když si po ránu dáte Tatranku. Jestli patříte k lidem, kteří sedí za stolem celý den, asi dobře víte, proč je toto tak důležité.

 

2. Lepší snídaně

Cvičení po ránu se zdravě promítne i do vaší stravy. Po pořádné dřině vám totiž zaručujeme, že na koblihy a sladké pečivo mít chuť rozhodně nebudete. Ovesné vločky, nebo nebo bílý jogurt vám budou připadat mnohem lákavější.

 

3. Poloprázdná fitness centra

Jelikož lidé obvykle chodí do posiloven odpoledne nebo večer, je velmi pravděpodobné, že tělocvičny budou poloprázdné a vy se tak vyhnete čekání na stroje. Když navíc zajdete do fitka hned ráno, budete mít tu čest sdílet celou tělocvičnu pouze s lidmi, kteří smýšlejí stejně jako vy. A to nemluvíme o tom, že se vyhnete narvaným šatnám a siláckým řečem od fitkoblbů.

 

cvičení z domova
Zdroj: Thinkstockphotos

 

4. Pročištění mysli

Nevěřili byste, jak moc vám běh či cvičení po ránu dokáže pročistit hlavu a uspořádat si myšlenky. Než se vydáte do práce, pohybem se zbavíte stresu, uvolníte se a váš den pak bude hned lepší. Rovněž budete mít spoustu energie a vaše rána budou veselejší. Lidé, kteří cvičí ráno, mají ze sebe totiž většinou lepší pocit a pozitivněji se dívají i na svět kolem sebe.

 

5. Zvýšení pozornosti

Pokud cvičíte, možná jste už zaznamenali, že se po tom cítíte více v pozoru a připravení řešit problémy a nástrahy dne. Je to kvůli zvýšenému přísunu krve do mozku.

 

Nova action