MÝTY a LŽI o hubnutí!

Hudnutí
Zdroj: Thinkstockphotos

Hubnutí není nic lehkého. Náročný proces navíc stěžují nepravdy a dezinformace, které kolují všemožně po internetu a lidé se jimi bohužel řídí. Server Menshealth.com se tedy některé lži na toto téma pokusil vyvrátit.

1. lež: Kalorie je kalorie!

 

Lidské tělo metabolizuje různá jídla různým stylem. Proteiny, tuky a sacharidy mají v lidském těle pokaždé zcela jinou odezvu a vliv na váš hlad, krevní cukr a hormonální odezvu. Jedna kalorie proteinu opravdu není totéž, co jedna kalorie cukru. Když například sníte 250 kalorií z grilovaného kuřete (prsíčka), může to zvýšit váš metabolizmus a snížit a snížit chuť k jídlu. Když ale do sebe hodíte 250 kalorií z jakéhokoliv sladkého a cukrového nápoje, ten váš krevní cukr nechá pořádně zvýšit šokem a může i ovlivnit vaši energii.

 

BLOG: 12 kilo dolů. Jak se mi to povedlo?

 

2. lež:  Pilulky na hubnutí pomáhají při ztrátě váhy


Pilulky na hubnutí jsou většinou ztrátou času i peněz. Nevěřte reklamám, které vám tvrdí, že ztratíte váhu a přitom se budete moci cpát jako před tím. Takhle to prostě nefunguje! Na některých hubnoucích pilulkách se dá navíc poměrně snadno vytvořit závislost. Raději se jim proto vyhněte.

 

3. lež: Ztráta váhy je o silné vůli a ne biologii

 

Schopnost přibrat nebo ubrat na váze je ovlivněna několika faktory. Těmi hlavními je však životní styl a genetika. Spoléhat se pouze na vaši sílu vůle je už předem ztracená bitva. Jediný způsob, jak udržet změnu, je pracovat se svým tělem tak, aby vyhovoval vaší osobnosti a přirozeným tendencím.

 

5 typů lidí, které potřebujete, abyste opravdu zhubli


4. lež: Sacharidy jsou zlo!


Lidská rasa jí sacharidy ve všemožných formách již dlouho. ale jedno je fakt dnes – zredukovaní sacharidů (a speciálně bílého cukru) vám rozhodně pomůže se ztrátou váhy i s výkyvy (typicky depresivních) nálad. To ale určitě neznamená, že by součástí vaší diety neměly být zdravé cukry (ideálně z ne-škrobových zelenin a luštěnin jako jsou fazole). Radíme: Méně chleba, brambor, rýže a nudlí a více fazolí, čočky apod. a na vodu bohaté zeleniny.

 

5. lež: Ztráta váhy je přísně lineární proces


Vaše váha během dne může kolísat. Závisí to na tom, kdy se člověk váží, jaká jí á jídla během dne a jak zadržuje vodu. Berte na vědomí, že dlouhodobá změna váhy se neproprojeví hned, ale až po pár dnech.

 

Fitness: Tréninkové metody a principy nejen pro začátečníky

Nova action