RECENZE: RIDE 2 – motorky znovu a lépe

Milestouni letos teda fakt jedou. Nejdřív to byl Sébastian Loeb Rally EVO, později Valentino Rossi The Game a teď je tady pokračování závodění motorek RIDE 2. Ani bych se nedivil, kdybyste si říkali, jaká že to je dvojka, když jste vlastně ani nezaznamenali jedničku. První díl byl totiž zřejmě jen takový pokus o proniknutí do světa specifického závodění hyper-rychlých dvoukoláků, dvojka se už dá nazvat plnotučnou gamesou, která toho má dost co nabídnout.

RIDE je závodní titul na pomezí arkády i simulace. Hru si užijete jako naprostý nováček, ale i jako vyježděný profesionál. Podobně jako v prvním dílu totiž můžete svůj jednostopý stroj ladit podle libosti. Veškeré parametry, od síly a účinku brzd, až po tuhost podvozku nebo výšku posedu. Stejně tak ale nemusíte na nic z těchto posuvníčků v nastavení ani sáhnout a přesto si bez potíží zazávodíte. Dvojka jde v možnostech nastavení ještě o něco dál a umožní vám detailně měnit i vizuál závodníka a motorky.

První díl jsem zkoušel jen v demo verzi a popravdě mě nijak zásadně neoslovil. Hratelnost byla taková těžkopádná a nepomáhala tomu ani podprůměrná grafika. U dvojky je ale tohle na mnohem lepší úrovni. Je vidět značný posun ve směru k co nejpřívětivějšímu ovládání. Když například nevyberete nějakou zatáčku správně a je vám jasné, že kvůli tomu už tenhle závod nedáte, můžete to zkusit znovu, stejně jako ve Forze se můžete vrátit o určitý časový úsek zpátky a zatáčku zkusit projet znovu a lépe. Ostatně znovu a lépe je heslo celé téhle hry.

6 fotek

Znatelně se zlepšilo grafické zpracování. Tratě jsou vymodelovány podle skutečných předloh a celé prostředí už nevypadá jako z dob minulé generace konzolí. Stále je co zlepšovat, ani RIDE 2 se nedá označit za top třídu, ale už vám nízká kvalita textur a chudé prostředí závodní tratě bez špetky detailů netrhá oči. Obzvláště osvětlení doznalo opravdu velkých změn a díky němu vypadá hra mnohem živěji.

Příběh je neinvenční, to znamená, že se drží osvědčených klasik a kvalit. Závodíte ve světové třídě a samozřejmě je vaším úkolem dostat se vždy na stupně vítězů. Za odježděné závody získáváte reputaci a kredity. Za kredity pak nakupujete vybavení a lepší motorky, těch je ve hře hned 174 a s výběrem by měl být spokojen opravdu každý. Umělá inteligence je na vcelku snesitelné úrovni, ale opravdová výzva je až v multiplayeru proti živým spoluhráčům. Výtečné je, že má novinka splitcreen, tedy možnost hraní dvou závodníků na jednom počítači nebo konzoli. Nevýhoda je, že RIDE 2 nemá dedikované servery, takže je hodně závislá na tom, jak kvalitně jste vy i vaši protivníci připojeni k internetu. Relativně často pak kvůli slabší konektivitě dochází k odpojování a to dokáže zkazit náladu.

Znovu a lépe – RIDE 2 je konečně závodění na vyšší úrovni. Jako kdyby vývojáři vzali jedničku, pořádně jí dopracovali a znovu vydali. Dvojka není revoluce, ale je to rozhodně evoluce tím správným směrem. Nabízí solidní hratelnost a zabaví opravdu na dlouho. Trošku podceňované závody se tentokrát ukazují v mnohem lepším světle a jsem přesvědčen, že vaši pozornost si zaslouží!

kom FANDA